torsdag 30 augusti 2012

So it's come to this - Ett Shoppingblogginlägg

Ja, jag antar att rubriken säger allt. Ett "shoppingblogginlägg". Vem hade kunnat ana det här då jag för 21 år och två dagar sedan kom till världen som världens åttonde underverk? Tja, troligen ingen eftersom bloggar - mig veterligen - inte existerade då.

Nåja, nog med dravel. Tänkte att jag skulle ta och dela med mig av vad vi gjort idag.
Efter att ha planerat det ett bra tag, men aldrig kommit till skott, bar det slutligen av mot Gävle för att göra lite nödvändiga inköp inför vår resa.
Här måste jag bara nämna en sak som är bra med oss...oavsett vad vi gör...så KAN vi inte ha tråkigt. Det går inte. Till och med att gå runt och shoppa en hel dag är fenomenalt.
Joel och jag sade så sent som i lördags att vi skulle kunna sitta i en isoleringscell med tvångströjor men ändå ha en magiskt rolig tillvaro.

Jaja, över till det jag tänkte skriva om nu...
Vi gick runt i en massa butiker, besökte Gävle centrum och Valbo. Käkade på nått skönt ställe som hette "Monroe´s". Rätt schyst käk faktiskt. Tro det eller ej, men vi fick tag på i stort sett allt vi hade tänkt införskaffa.

Bl.a köpte vi:

  • Sovsäck
  • Myggmedel
  • Värktabletter
  • Paraply 
  • Keps 
  • Badbyxor
  • First Aid-kit
  • Återförslutningsbara påsar
  • Kompass
  • Nål och tråd (BO-YA!)
Och lite annat smått och gott :)


Ja, det var väl det.
Nu är det inte långt kvar. Det börjar kännas.

Nedan är en bild från vår lunch, liksom bild på en del av de saker vi införskaffade under dagen.



Hörs snart igen!
/Mattias


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar