tisdag 29 januari 2013

Radiointervju och tidningsreportage

Tja!

Här kommer ett litet inlägg.
Som vi skrev igår så skulle Sveriges Radio ringa oss idag för att intervjua oss (mig). Detta gjorde de och jag tycker ändå att intervjun gick helt okej. Frågorna bestod främst av väderfrågor. Jag fick känslan av att radioprataren hade önskat mer "vilda" svar, men då läget faktiskt är det att det (i alla fall från vår synvinkel) verkar som om svensk media överdriver något brutalt vad gäller väderförhållandena här så var jag så illa tvungen att dementera dessa rykten.
Här är länken till intervjun:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=786&artikel=5424633

På eftermiddagen idag kom solen till slut åter, så imorgon hoppas vi på stekväder! Det kan behövas med tanke på att all solbränna i stort sett försvunnit den senast veckan.

Tydligen verkar vår resa vara väldigt intressant nu. Dagen innan Sveriges Radio kontaktade oss så kontaktade Kristian Westin på BollnäsNytt oss och ville göra ett reportage. Naturligtvis ställde vi upp på det, så imorse svarade vi på lite frågor han skickat oss på Facebook, liksom skickade några väl utvalda bilder till honom som vi valt ut och som beskriver vår resa så väl som möjligt.
Ni som bor i Bollnäs eller Ovanåkers kommun kan alltså till helgen se fram emot ett reportage med oss - missa inte det!
Dagen till ära kommer vi även att bjuda på en bildbomb här på bloggen, så missa inte heller det!

I övrigt så har vi ikväll varit in till Sydney för att se The Hobbit i 3D på IMAX - världens största bioduk. Jag har för mig att den är 36x29 meter. Helt okej med andra ord.
Det finns inte så mycket mer att säga än att filmen varmt rekommenderas. Speciellt i Darling Habour i Sydney.

Nu är klockan över halv tre på natten och det börjar kanske bli dags att lägga sig.
God natt!


/Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar