lördag 15 december 2012

Spindlar, insekter och lite övrigt

Som gick att läsa i föregående blogginlägg var Andreas häromdagen med om en nära-döden-upplevelse. Trots denna incident och andra händelser så som att Joel tappade sin kamera i en vattenpöl så att den gick sönder trotsade vi alla instinkter och bestämde oss för att stanna kvar.


Pigga och alerta (nåja...) vaknade vi morgonen därpå och kunde konstatera att vi levde och att inget monster från de australiensiska djurriket dödat oss under natten. Skönt!
Tyvärr var det inte lika skönt då Andreas efter ett tag upptäckte en (något mindre än gårdagens) mördargiftspindel som kröp på insidan av yttertältet.
Likt de vikingar jag och Andreas är så rustade vi oss för krig.
Vi smög ut ur tältet, Andreas grabbade en stekpanna och jag ett spjut (en tältpinne med en spets på). Efter att ha lagt upp en oövervinnelig strategi började jag locka ner spindeln på marken. För att göra detta var jag tvungen att krypa in i tältet igen och barrikadera mig. För ett ögonblick försvann spindeln ur sikte. Jag var instängd. Läget såg mörkt ut. Jag anropade Andreas sm lyckades lokalisera spindeln. Med yttersta försiktighet tog jag mig ut ur innertältet, med blicken fäst på odjuret. Väl ute ur tältet lyckades jag med mitt spjut locka ner spindeln på marken, gav upp ett stridsrop som taget ut en Sagan om Ringen-scen... NUUU!!!
Andreas drämde till besten med full kraft.
En tystnad lade sig över campingen.
Så där stod vi nu, men en stekpanna med böjt handtag, adrenalinet pumpandes i våra ådror... och en slaktad mördargiftspindel på marken.
SEGER!!!


Vad har då skett i övrigt? Det vill säga då vi inte slaktat mördargiftspindlar. Tja, vi ha stött på de mest underliga kryp, fientliga fåglar som försökt stjäla vår mat och råttor som sprungit runt i köket.


Dock hade vi en fenomenalt skön dag i förrgår då vi låg och stekte vid den fina poolen hela, långa dagen. Vi var överens om att det här faktiskt var den första dagen det kändes som att vi var på semester. Äntligen fick vi lite brunare hy!


Annars fortsätter regnet att falla nästan varje dag. För nuvarande är vi på en camping i Batemans Bay. Här trivs vi inte som handen i handsken direkt, så just nu försöker vi få tag på någon i Sydney som vi känner som vi kan slagga hos någon natt...sedan blir det julfirande med Dennis och Adam!


Klart slut,
/Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar