fredag 9 november 2012

Surfer Dudes och kuriosa

God morgon, god dag, god kväll, god natt alla läsare.
Varför skriver jag så undrar ni? Jo, det är nämligen så att jag anpassar mig till hela vår läsarkrets! Det är kul att så många verkar följa vår blogg. Vi har för närvarande läsare från Sverige, Australien, USA, Storbritannien, Norge, Tyskland, Finland, Åland, Frankrike, Mongoliet, Ryssland och Hong Kong. Igår slog vi dessutom nytt läsarrekord med 194 views. Sammanlagt har vi för närvarande haft 4111 st visningar på vår blogg och det nuvarande toppinlägget har hittills haft 93 visningar.
Sådär. Det var lite intressant (?) kuriosa om vårt bloggande här Down Under.

Vad har då hänt idag? Surf har hänt idag!
Dagen började med att Joel fick ett samtal från arbetsförmedlaren vi besökte igår och gav efter det sig iväg för att jobba hela dagen. Han har heltidsarbete i åtminstone en vecka nu, så det är kul!
Andreas och jag gick istället för att laga frukost. Vad händer? Jo, receptionisten kommer och söker upp oss och säger att de precis ringt från en firma som behöver "three strong males" som skall jobba 8 timmar imorgon, lördag. Så imorgon blir det 160 dollar cash in hand. Bo-Ya!
Senare på eftermiddagen ringde Nick, arbetsförmedlaren, så nu har Andreas och jag jobb på måndag också.
Arbetsförmedlandet här Down Under sopar minst sagt mattan med Sveriges statliga motsvarighet. Här är det fart som gäller!

Aja, surf va det jah.
Vi två som inte hade jobb idag drog oss mot stranden för att utnyttja Collaroyvistelsens egentligen första dugliga surfvågor. Det här var med andra ord första gången i mitt liv jag stod på en bräda.
Det var grymt roligt och jag fixade faktiskt att stå några gånger. Andreas som gick Surf Camp i september klarade naturligtvis det hela galant.
Det var dock lite kyligt i vattnet, så vi blev inte kvar allt för länge.

Ja, det var väl det som är värt att förtälja från dagen.
Vi hänvisar istället till bilderna nedan.

Trevlig bildstund,


Andreas goes surfinstruktör

Första kontakten med en surfbräda



Surf (M.B)

Surf (A.A)

Surf (M.B)

Slutligen en bild från Joels arbetsplats

























































































































/Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar